منتظران قائم آل محمد(صل الله علیه واله)
منتظران قائم آل محمد(صل الله علیه واله)

منتظران قائم آل محمد(صل الله علیه واله)

بیداری ایشه ها

حدیث از امام باقر{ع} در مورد ماه رمضان

  امام باقر (ع) فرمود:

ای جابر! هرکه ماه رمضان بر او وارد شد و 1-روزهایش را روزه گرفت.   2-قسمتی از شبهایش را بیدار ماند.   3-دامنش را پاک نگه داشت.    4-زبانش را محافظت کرد.     5-چشمش را (از حرام) پوشید.   6-از اذیت کردن(به مردم) دست کشید.   ، از گناهان بیرون آید، همانند روزی که از مادر به دنیا آمده باشد.  جابر گفت: عرض کردم: فدایت گردم! این چه حدیث خوبی است! ان حضرت فرمود: وچه شرطهای سختی دارد./ثواب الاعمال،ص58.

حدیث از امام حسین(ع) درباره امام زمان(عج)


امام حسین (ع) فرمود:

هرکی در دوران غیبت قائم ما، بر ولایت ما ، ثابت قدم باشد، خداوند پاداش هزار شهید بدر و احد به او عطا می فرماید./ کشف الغمه، ج3،ص312.

حدیث از امام موسی کاظم(ع) درباره امام زمان(عج)


امام موسی کاظم(ع) فرمود:

خوشا به حال شیعیان ما که در غیبت قائم ما بر محبت و ولایت ما و بیزاری از دشمنان ما پایدار ماندند. آنها از ما و ما از آنهاییم. همانا آنان همت ما را پذیرفتند، ما هم آنان را به عنوان شیعیان خود پذیرفتیم. خوشا به حال آنها و باز هم خوشا به حال آنها. به خدا قسم، آنان در روز قیامت در درجه ما و در کنار ما هستند./ الزام الناصب،ص68.

حضرت امام جواد(ع) درباره امام زمان(عج)


امام جواد(ع) فرمود:

بهترین اعمال شیعیان ما، انتظار فرج است./غیبت نعمانی، ص180.

حدیث از امام هادی(ع) درباره امام زمان(عج)

امام هادی (ع) فرمود:

اگر نه این بود که پس از غیبت قائم شما، برخی از دانشمندان وجود دارند که: 1-به سوی او دعوت می کنند.  2- و مردم را به سوی آنحضرت سوق میدهند.  3- از دین او با استدلال های الهی حمایت میکنند.   3- و بندگان ضعیف خدا را از افتادن در دام ابلیس و یارانش رهایی می بخشند.     پس به تحقیق هیچ کس نمی ماند، جز اینکه از دین خدا برمیگشت. ولی آن عالمان، زمام و رشته ی دلهای شیعیان را می گیرند، همانگونه که ناخدای کشتی، سکان و فرمان کشتی را میگیرد. پس آنها نزد خدای عزوجلّ، از همه برترند./ بحارالانوار،ج51،ص156.